2013. szeptember 23.

Vegyes vágott savanyúság




Hozzávalók

4 kg frissen gyalult káposzta
1 kg paprika
50 dkg kígyóuborka
2 vöröshagyma (elmaradhat, ha valaki nem szereti)
10 dkg só
40 dkg cukor vagy édesítőszer
2 dl  20%-os ecet
1/2 csomag Na-benzoát
1 kávéskanál borkén

A káposztát és a felszeletelt paprikát, uborkát és hagymát nagyobb edénybe tesszük. Rászórjuk a sót, a cukrot, a tartósítószereket, és ráöntjük az ecetet.
Alaposan átforgatjuk az egészet, majd kb. egy órán át állni hagyjuk, amíg levet nem ereszt.
Befőttesüvegekbe töltjük a savanyúságot, felöntjük a saját levével és lezárjuk.
Hűvös helyiségben tárolva hónapokig eláll.


6 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

A kolléganőm csinált pont ilyet. Hozott kóstolót, nagyon finom volt. A borkéntől szép fehér marad és ropogós. Guszta!

Citromhab írta...

Igen, nagyon szép fehér és ropogós marad. Amiért még külön kedvelem, hogy nem kell bele semmilyen fűszer, anélkül is nagyon finom.

Rita írta...

Na-benzoát nélkül tuti megromlik? Borkősavval nem helyettesíthető?

Rita írta...

Na-benzoát nélkül tuti megromlik? Borkősavval nem helyettesíthető?

Rebarbara írta...

Én is hasonlóan készítem és szerintem is ez a legfinomabb! :)Nagyon guszta!

Citromhab írta...

Rita, borkősavval semmiképp nem helyettesíthető, mert az nem tartósítószer. Szerintem, ha kihagyod a Na-benzoátot és hűtőben tárolod, akkor is eláll 2-3 hétig.

Rebarbara, ugye? :-) Szerintem is ez a legfinomabb savanyúság.