2011. november 11.

Sóskaleves



Gyerekkoromban nem kedveltem a sóskát semmilyen formájában és utólag visszagondolva ennek az lehetett az oka, hogy anyukám mindig édesen készítette a levest és a mártást is.
Aztán amikor férjhez mentem, egy ideig anyósommal együtt laktunk. Amikor először elém tette ezt a levest és megláttam, hogy paprika van benne meg kolbász, arra gondoltam, ha édesen se szeretem, milyen lehet ez?
Persze, nem akartam megbántani a mamát, így megkóstoltam és nagyon kellemesen csalódtam, ez egy nagyon finom leves.
Azóta az egyik kedvencem lett, őszi és téli időszakban gyakran főzöm.
Gyorsan elkészül és a gyerekek is imádják.

Hozzávalók

40 dkg sóska
1,5 l víz
füstölt kolbász

A rántáshoz
3 evőkanál étolaj
1,5 evőkanál liszt
késhegynyi őrölt pirospaprika

A habaráshoz
2,5 dl tej
1 evőkanál liszt


A sóska szárát eltávolítjuk, nagyobb darabokra tépkedjük és megmossuk.
Ízlés szerinti mennyiségű füstölt kolbászt felkarikázunk és a sóskával a vízben feltesszük főni. Sózzuk.
Forrástól számított 15-20 percig főzzük.
A hozzávalókból világos rántást készítünk, felengedjük két merőkanálnyi levessel és visszaöntjük a fazékba.
A lisztet a tejben csomómentesre keverjük, ezt is a leveshez adjuk és felforraljuk.

5 megjegyzés:

ginko írta...

Ez az egyik kedvencem, csak az én konyhámban karajcsont kerül bele. Persze kóbásszal is megér egy misét.

Éva írta...

Nagyon guszta! Imádom a sóskát de mint mártásnak ! Így levesnek még eddig nem ettem.

gondaanyu írta...

Én a sóskafőzeléket tanultam az anyósomtól. De a főzeléket édesen, jó édesen főzte. Én inkább kissé savanykásra hagyom. És a bundáskenyér elmaradhatatlan feltét.
Ez a leves érdekes. Most nincs sóskám, de nemsokára jön a tavasz :) Mit lehet inni utána? Száraz fehéret ??

Citromhab írta...

Ginko, nekem is:-)

Éva, köszönöm.

Gondaanyu, a bundáskenyér nagyon jó ötlet:-)
A sóskát most vettem frissen a piacon, szinte minden árusnál lehetett kapni. Meg is lepett az évnek ebben a szakában, de örültem, hogy van.
Bor nem volt mellé, de száraz fehéret választanék én is:-)

Roza írta...

De jó hogy eszembe juttattad!:) A múltkor bosszankodtam, mert a kertben még volt friss sóska, de csak kevéske. Levesnek éppen elég lenne!:)