2011. augusztus 12.

Bazsalikom pesto





Pesto, ahogy én készítem.
A fenyőmag helyett jobban kedvelem a szezámmag karakteresebb ízét és kihagyom a sajtot - az majd a tésztára kerül fogyasztáskor - a hosszabb tárolhatóság miatt.


Hozzávalók

3 nagy marék bazsalikomlevél
3-4 dkg szezámmag
2 gerezd fokhagyma
150 ml olívaolaj
só, bors


A bazsalikomot megmossuk, a leveleket aprítógépbe tépkedjük, szár lehetőleg ne kerüljön bele.
Hozzáadjuk a szezámmagot, az apró darabokra vágott fokhagymát, és pépesre aprítjuk.
Belekeverjük az olívaolajat is, melynek mennyisége csak irányadó, lehet, hogy valamivel kevesebb vagy éppen több kell belőle.
Akkor jó, ha enyhén "tocsog" az olajban a bazsalikompép.
Végül sózzuk, borsozzuk.
Ha frissen nem fogyasztjuk el, lezárt üvegben, hűtőszekrényben tároljuk.

4 megjegyzés:

Petra írta...

De jó, hogy feltetted ezt a receptet. Idén ugyanis nekem is rengeteg bazsalikomom van. Gondolkoztam, hogy a leveleket lefagyasztom, illetve eszembe jutott a pesto is. De most már nem kell keresgélnem, a te receptedet fogom használni. Köszönöm. :)))

Bianka írta...

Kíváncsi lennék, így töményen az ízére. Biztos nagyon finom

Citromhab írta...

Petra, a fagyasztás és a szárítás nekem is megfordult a fejemben, de így elveszti az illatát.
Na, de ez a pesto!! Tényleg próbáld ki, még ha nem is pontosan az én receptemmel készíted.

Bianka, nem tömény, nagyon finom:-)

annalíz írta...

Én idén lefagyasztittam kis dobozkákban...nagyon finom, aromás maradt.