2011. május 1.

Rácsos túrós




Anyák napi sütemény.
Tudom, az alkalomhoz sokkal inkább egy szép torta illett volna, de most nem tudtam rávenni magam, főleg, hogy tegnap kettőt is készítettem.
A kis köszöntőimnek ízlett és végül is, ez a lényeg.

Hozzávalók

A tésztához
50 dkg finomliszt
20 dkg cukor
25 dkg vaj vagy margarin
2 tojás
1 csomag sütőpor
fél citrom reszelt héja
vanília
egy csipet só
2 teáskanál tejföl

A töltelékhez
75 dkg túró
25 dkg tejföl
20 dkg cukor
4 dkg búzadara
3 tojást
fél citrom reszelt héja
vanília
egy csipet só


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, harmadát félretesszük a rácsozáshoz. A maradékot kinyújtjuk és vajazott, lisztezett tepsibe terítjük.
A töltelék hozzávalóit tálba mérjük. A 3 tojásból egyet külön, kis tálban felverünk, elveszünk belőle 3 teáskanálnyit, ezzel fogjuk a rácsot megkenni, a maradékot a töltelékhez öntjük, alaposan elkeverjük.
Ha nem elég krémes a túrónk, botmixerrel pürésítjük.
A tölteléket a tepsibe, a tésztára öntjük és elsimítjuk.
A félretett tésztát kinyújtjuk, vékony csíkokat vágunk belőle és berácsozzuk a süti tetejét.
A rácsot tojással megkenjük és 200 fokra melegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütjük.

15 megjegyzés:

Mrita írta...

A túros süti a kedvencem, nagyon guszta és fino.

Szemi írta...

Nagyon guszta ez a túrós süti.

Az előbb vettem észre, hogy te lettél a 150. állandó olvasóm. Köszönöm, hogy feliratkoztál hozzám, örömmel üdvözöllek nálam! :)

Thrini írta...

Vonalzó mellett szeleteled a sütiket? :))
Annyira szép dolgokat sütsz mindig!
Ügyes vagy! :)

María írta...

Igazán szépséges, azon felül még biztosan nagyon finom is!!

Citromhab írta...

Mrita, mi is nagyon szeretjük:-)

Szemirámisz, csak ma vettem észre, hogy néhány blogra, amit nagyon kedvelek és rendszeresen látogatok, még fel sem iratkoztam. Ezt most pótoltam:-))
Én is üdvözöllek a konyhámban:-)

Thrini, nem használok semmilyen segédeszközt, csak egy nagyon éles kést:-))

Maria, köszönöm és igen, nagyon finom:-)

María írta...

Kérlek nézz be hozzám, egy díjat szeretnék továbbadni Neked!

Bianka írta...

Gyönyörű

Vali írta...

Gyönyörűek a fotóid, a sütik meg nagyon finomak lehetnek. Köszönöm, hogy az olvasóm lettél.

Citromhab írta...

Maria, Bianka, köszönöm:-)

Vali, eddig is olvastalak, csak most fel is iratkoztam, így egyszerűbb:-))

Timi írta...

Nagyon guszta! :)

Nelli írta...

Annyira szeretem!Bár mit nem, ami süti.:-)
Olyan szép szabályos szeleteket tudsz vágni.

Citromhab írta...

Timi, köszönöm:-)

Nelli, a túrós sütiket én is. Még egy kis mazsola elkelt volna bele, de sajnos nem mindenki szereti nálunk:-)

Emoke írta...

Erről úgy látom lemaradtam, na meg nem is nekem szántad :D Elmentem, biztos ami biztos. :)

Citromhab írta...

Bence/Emőke, majd jön a következő:-))

Foodafok írta...

Csodás süti.