2012. február 12.

Almás pulykasült




Eredetileg Wellington módra készült pulykamellet terveztem a mai ebédre, de szinte az utolsó pillanatban jöttem rá, hogy elfelejtettem gombát venni.
Ezért gyorsan módosítottam a menüt, így készült almás pulykasült, ami egyébként a világ egyik legegyszerűbb receptje, minimális hozzávalóval.
A szegfűszeg kicsit pikáns, de nagyon finom illatot ad a húsnak és az almának.

Hozzávalók

1 kg pulykamell
4-5 kisebb alma

őrölt szegfűszeg
1-2 evőkanál olaj


Megmossuk a húst, bedörzsöljük sóval és őrölt szegfűszeggel.
Az olajat jénai edény aljába öntjük, rátesszük a húst, és lefedve félig megsütjük.
Közben meghámozzuk, és a magházukat eltávolítva, felszeleteljük az almákat. Meghintjük őrölt szegfűszeggel.  A félig sült húst felszeleteljük, mellérakjuk az almaszeleteket, és lefedve készre sütjük.
Krumplipürét kínálunk mellé.

4 megjegyzés:

Nelli írta...

Szeretem a gyümölcs, hús párost.Almával, barackkal gyakran készítek ilyet, akár csirkemellből is.:)
Finom ebédetek volt.

Blogkonyha írta...

Kellemes ebéd! Sajnos a hús és a gyümölcs párosítását csak én szeretem, így nem is szoktam sütni...Pedig milyen finom!

tücsi írta...

Mi is szeretjük a gyümölcs-hús párosítást. Nagyon guszta.

Citromhab írta...

Köszönöm, tényleg nagyon finom volt, gyorsan el is fogyott:-)