2012. február 8.

Juhtúrós dödölle




Hideg téli napokon jól eshet egy tartalmasabb étel, mint pl. egy juhtúróval és szalonnával gazdagon megrakott dödölle.

Hozzávalók 4 személyre

1 kg burgonya
1 evőkanál só
25 dkg liszt
2 evőkanál olvasztott zsír
20 dkg juhtúró
15 dkg húsos szalonna

Meghámozzuk és kockára vágjuk a burgonyát. Főzni kezdjük annyi sós vízben, amennyi éppen ellepi.
Miután megfőtt, a levével együtt, krumplitörővel pépesre törjük. Hozzáadjuk a lisztet és fakanállal csomómentesre keverjük.
Evőkanálnyi masszát mártunk az olvasztott zsírba, és  másik evőkanállal diónyi galuskákat szaggatunk egy tálba. A kiszaggatott dödöllét időnként megrázogatjuk, hogy ne tapadjon össze. Addig folytatjuk mindezt, amíg el nem fogy a tészta.


Csíkokra vágjuk és megpirítjuk a szalonnát.
Egy adag dödöllét tányérra szedünk, megszórjuk juhtúróval és pirított szalonnával, így kínáljuk.

7 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Hű, ez kedvemre való lenne! Be tudnék dörgölni belőle rendesen...A képed nagyon átjött! :o)))

Édeskonyha írta...

Most muszáj mennem valami tízóraiért, mert ettől a klassz képtől és recepttől nagyon megéheztem... Ha nem lenne tele a hűtő biztos elkészíteném ebédre.

Chef Viki írta...

Még sosem mertem dödölléhez fogni! Ez a recept most nagyon inspirálóan hat rám :-)

Tálaló írta...

Múlt hét elején volt egyszer ebédünk.De már mondta a férjem,hogy lehetne megint...Imádja.
Még jó,hogy ő nem olvas téged,mert újra eszébe jutna.
Jó,jó én is szeretem,na de minden héten??:)

Nelli írta...

De régen készítettem!A képed alapján szerintem nagyon sokan el fogjuk készíteni.:)

Citromhab írta...

Krisz, én is rengeteget meg tudok enni belőle:-)

Édeskonyha, :-))

Viki, sokáig anyukám készítette, mert én sem mertem hozzáfogni:-) Ma már nem is értem miért, mert annyira egyszerű:-)

Tálaló, minden héten én sem tudnám megenni, ahhoz azért elég tömény, meg annyi más finomság van még ezen kívül is:-)

Nelli, köszönöm!

Lee írta...

Nekünk valahogy nem igazán sikerült ez a dödölle :( de végül sok-sok szenvedés után azért finom lett :P valoszinüleg a legnagyobb problémát a 3x-os mennyiség okozta, ami a vendégek miatt kellet