2011. augusztus 12.

Bazsalikom pesto







Hozzávalók

6 dkg bazsalikomlevél
2 dkg mandula
2 gerezd fokhagyma
2 dkg parmezán
150 ml olívaolaj
só, bors


A bazsalikomot megmossuk, a leveleket mozsárba tépkedjük, szár lehetőleg ne kerüljön bele.
Hozzáadjuk a mandulát, az apró darabokra vágott fokhagymát, és pépesre törjük.
Belekeverjük a parmezánt, és kis adagokban az olívaolajat is.
Az olívaolaj mennyisége csak irányadó, lehet, hogy  kevesebb vagy több kell.
Akkor jó, ha enyhén "tocsog" az olajban a bazsalikompép.
Végül sózzuk, borsozzuk.
Ha frissen nem fogyasztjuk el, lezárt üvegben, hűtőszekrényben 1-2 hétig tárolható.

4 megjegyzés:

Petra írta...

De jó, hogy feltetted ezt a receptet. Idén ugyanis nekem is rengeteg bazsalikomom van. Gondolkoztam, hogy a leveleket lefagyasztom, illetve eszembe jutott a pesto is. De most már nem kell keresgélnem, a te receptedet fogom használni. Köszönöm. :)))

Bianka írta...

Kíváncsi lennék, így töményen az ízére. Biztos nagyon finom

Citromhab írta...

Petra, a fagyasztás és a szárítás nekem is megfordult a fejemben, de így elveszti az illatát.
Na, de ez a pesto!! Tényleg próbáld ki, még ha nem is pontosan az én receptemmel készíted.

Bianka, nem tömény, nagyon finom:-)

annalíz írta...

Én idén lefagyasztittam kis dobozkákban...nagyon finom, aromás maradt.