2017. augusztus 21.

Aszalt paradicsom





Augusztus első felének igencsak forró időjárását használtam ki egy jó nagy adag napon aszalt paradicsom készítésére.
A művelet nem túl bonyolult, de aki belevág (szerintem még lesz erre alkalmas meleg, napos idő), annak számolnia kell azzal, hogy 1 kg paradicsomból kb. 10-15 dkg szárított lesz. Szóval, a kihozatal elég kevés, de mindenképpen megéri vele dolgozni, különösen, ha saját termés, mert sokkal finomabb, mint a boltban kapható.

Hozzávalók

5 kg érett, húsos  paradicsom
2 kávéskanál só
fokhagymagerezdek
bazsalikom
rozmaring
olívaolaj

A paradicsomot megmossuk és negyedeljük (ha kisebbek, elég csak felezni).
Nagyobb méretű tálba tesszük, megszórjuk a sóval és finoman átkeverjük.
Félórát pihentetjük, majd a levet, amit időközben eresztett, leöntjük alóla. Tepsi aljába alufóliát terítünk és szép sorban rárakosgatjuk a gerezdeket.



Keresünk az udvaron vagy teraszon egy olyan helyet, ahol folyamatosan éri a napsütés és ott elhelyezzük.
3-4 nap alatt teljesen megaszalódik.
Én esténként bevittem a tepsiket, nehogy éjszaka megtámadja valamilyen állat, majd reggel újra kihelyeztem őket.
Az elkészült aszalványt 2 dl-es üvegekbe nyomkodjuk és felöntjük olívaolajjal. Ízlés szerint rakhatunk mellé fokhagymagerezdeket, bazsalikomot, rozmaringot.
Az olajban sokáig eláll, télen remek csemege lehet pizzafeltétként, olaszos tésztákon vagy csak önállóan pirítóssal fogyasztva.

Nincsenek megjegyzések: