2011. december 16.

Csokoládés marcipánfigurák




Terveztem, hogy idén is készítek bonbonokat, de aztán, idő hiányában marcipánfigurák lettek. Egyszerűbb, és rövidebb idő alatt megvan, mint a bonbon és szerintem így is elég mutatós.

Hozzávalók

20 dkg finomra őrölt mandula
20 dkg porcukor
50 ml víz
pár csepp mandulaaroma
5 dkg étcsokoládé
1/2 evőkanál étolaj


Tálba mérjük a mandulát, porcukrot, hozzáadunk pár csepp mandulaaromát. Fokozatosan adagolva a vizet, mert lehet, hogy nem kell mind, összegyúrjuk. Kicsit keményebbre hagyjuk, hogy könnyebben tudjunk vele dolgozni.
Porcukorral megszórt gyúródeszkán 5-7 mm vastagságúra nyújtjuk, és kis méretű szaggatóval tetszőleges formákat szaggatunk.
Vízgőz felett megolvasztjuk a csokoládét az olajjal, és belemártogatjuk a marcipánfigurákat.
Rácsra rakjuk őket, amíg a csokoládé megszilárdul, majd bonbonos kapszlikba helyezzük.

11 megjegyzés:

Éva írta...

Olyan jó hogy ilyeneket kitalálsz! Mikulásra bonbonokat készítettem most nem nagyon akaródzik, de ezt kifogom próbálni mert még van is összegyúrva fondan ! Nagyon jól néznek ki így csokiba mártva a figurák!

Kreatív konyha írta...

De aranyosak! Lusta disznó vagyok, ha bolti (Aldis) marcipánból csinálom meg? Gondolom abból is lehetne....

Gerdi írta...

Nagyon kedvesek:-)
Mivel őrölöd meg a marcipánt? Mert a diódarálóval elég darabos lesz a végeredmény...

Citromhab írta...

Éva, köszönöm.

Mónika, nem vagy lusta disznó, de a házilag gyártott sokkal finomabb, és szerintem valamivel olcsóbb is, bár még nem számoltam utána.

Gerdi, a marcipánhoz mindig őrölt mandulát veszek ( Lidl )és azt még egyszer megdarálom kávédarálón. Így egészen finom szemcsés lesz.

Ani írta...

Jó kis ötletet adtál! Mindenem van hozzá, és egyszerű is! Különben én is lebeszélnélek az Aldis mrcipánról és társairól. Borzalmas. Csak egy műragacs, aminek nem sok köze van a házihoz, ráadásul szétégeti a belemet.... Én is magam csinálom, pláne hogy 2 perc Lidl mandulalisztből.

Kreatív konyha írta...

Rendben, ha már ketten is mondjátok, kipróbálom így.

frozi írta...

Én is magam gyártom a marcipánt, de - több lépésben - én is darálom/őrlöm meg. Most viszont olyat tapasztaltam, amit eddig soha, "kicsapódott" az olaj, vagy nem tudom mi, pedig az állaga jó, talán egy kicsit keményebb a megszokottnál. Nem tudod véletlenül, mi lehet az oka? Lehet ezen valahogy segíteni?

Roza írta...

Gyönyörűek! Ezzel még én is meg mernék próbálkozni!:) Köszi az ötletet!:)

Citromhab írta...

Tea, ahogy írod, tényleg egyszerű:-)

Mónika, hidd el nem bánod meg és pillanatok alatt kész van.

Frozi, nem tudom, én még nem jártam így.

Roza, köszönöm.

Petra írta...

Remek ötlet! Nagyon mutatósak. :)

Citromhab írta...

Petra, köszönöm.