2011. február 23.

Vargabéles



Régi szakácskönyvekben erdélyi tészta néven szerepel, utalva ezzel az eredetére.


Hozzávalók

2 x 2 db mirelit réteslap
25 dkg cérnametélt
50 dkg túró
3 tojás
mazsola ( elhagyható )
cukor
vanília
reszelt citromhéj
egy csipet só

A lapok kenéséhez
olvasztott vaj

A tetejére
tejföl

A vaníliamártáshoz
5 dl tej
2 tojássárgája
2 evőkanál liszt
2 evőkanál cukor
vanília


A cérnametéltet enyhén sós vízben kifőzzük, leszűrjük.
A töltelékhez a hozzávalókat ízlés szerinti cukormennyiséggel elkeverjük. Vegyük figyelembe, hogy ehhez, jön még a cérnametélt, ezért inkább édesebbre készítsük. 
A túrós tölteléket összekeverjük a főtt tésztával.
Egy tepsit olvasztott vajjal kikenünk és kibélelünk egy réteslappal. Ezt is vékonyan megkenjük olvasztott vajjal, erre terítjük a második réteslapot.
Ráöntjük a túrós tölteléket, elsimítjuk. Befedjük egy újabb réteslappal, ismét olvasztott vaj következik és végül az utolsó lap.
A tetejét megkenjük tejföllel és 30-40 perc alatt készre sütjük.

A vaníliamártáshoz a tojássárgákat, a lisztet és a cukrot kevés tejjel csomómentesre keverjük.
A maradék tejet felforraljuk, beleöntjük a lisztes, tojásos keveréket és folyamatosan kevergetve besűrítjük.
Langyosra hűtjük és vaníliával ízesítjük. 
Sokkal selymesebb lesz a mártásunk, ha teljesen kihűlt állapotban egy durvább szűrőn átszűrjük. 
Az elkészült bélest langyosan szeleteljük, porcukorral szórjuk és a vaníliamártással kínáljuk.






8 megjegyzés:

Bianka írta...

De csodás szelet

Elisabeth írta...

Nagyon guszta és kimondottan gyönyörü kinézete van ennek a régi különleges szeletnek. A nagymamám Erdélyi volt, és emlékszem ő is sütötte ezt a finomságot, de nem emlékszem mi volt a neve.
Köszi hogy feltetted ezt a receptet.

Légyszives látogass át a blogomra, és ott találsz dijakat, amiböl szivesen megosztok veled. Angolul meg is emlitettem, hogy mindenki választhat belőle, mert már nem listázok, legalább mostanában nem. Sok időt el vesz, és mindig valakit ki hagyok véletlenül aki szerette volna kapni a dijat. Igy tovább adom aki szeretné el fogadni, és vagy tovább adni, vagy nem! Szivesen adom, válasszál egyet, kettőt vagy még hármat is!

Tücsök Bogár írta...

Akkor mi kivételek vagyunk. :) Ugyanis ez az egyik közös kedvencünk és gyakran készítem. Nagyon szépre sikeredett a tiéd.
Én néha málnaszósszal szoktam enni.

Anazar írta...

De örülnék most egy nagy, kövér szeletnek!

Ottis írta...

Guszta nagyon!

Kati írta...

De szép, én még soha nem sütöttem, de nagyon szeretem, sorra kell kerítenem, mert megkívántattad.

Nelli írta...

Szépséges!Az Anyukám szokott sütni és abból kapunk mindig.:-)Szeretjük!

Citromhab írta...

Bianka, köszönöm.

Elizabeth, köszönöm, hogy gondoltál rám a díjakkal kapcsolatban, de már én is úgy vagyok ezzel, ahogy Te. Persze, az oldaladat szívesen látogatom:-)

TücsökBogár, persze, kivételek mindig vannak. Az én tágabb környezetemben sokan azt sem tudják, mi fán terem a vargabéles:-)

Anazar, sajnos csak gondolatban küldhetek egyet:-)

Ottis, köszönöm.

Kati, próbáld ki, tényleg gyorsan megvan:-)

Nelli, köszönöm, mi is szeretjük:-)