2010. december 9.

Bonbonok Karácsonyra






Minden évben szoktunk a partnereinknek kisebb ajándékokat adni Karácsonyra. Ez általában néhány palack bor és mellé valami, az ünneppel kapcsolatos apróság.
Az idén ez pár darab mézeskalács illetve bonbon lesz.


Az idén a borokhoz terveztem a bonbonok ízesítését a következőképpen:

1. Sárgamuskotály-ban áztatott aszalt sárgabarack  marcipánnal.

2. Cabernet Sauvignon rosé-ban áztatott aszalt meggy  marcipánnal.

3. Cabernet Sauvignon-ban áztatott aszalt szilva marcipánnal.

Tavaly kb. 10-féle ízesítésben készültek a bonbonok, de a tapasztalat azt mutatta, hogy a marcipános az első számú kedvenc, így az idén maradtam ennél.

Hozzávalók

30 dkg mandula
30 dkg porcukor
mandulaaroma

A marcipánkészítés házilag: itt

5 dkg aszalt sárgabarack
5 dkg aszalt meggy
5 dkg aszalt szilva
fajtánként 200 ml bor

A bevonáshoz
15 dkg étcsokoládé
15 dkg tejcsokoládé
3-4 evőkanál olaj

A díszítéshez
2-3 evőkanál porcukor
pár csepp citromlé


A aszalt gyümölcsöket apró darabokra vágjuk és egyenként beáztatjuk a megfelelő típusú borba. Legjobb, ha ezt a műveletet este végezzük és egy éjszakán át hagyjuk ázni.
A marcipánt előírás szerint elkészítjük.
Apró darabokat tépkedünk a marcipánmasszából, közepébe aszalt gyümölcsöt nyomunk és kézzel formázzuk.
Lehet belőle egyszerűen csak golyókat is, én most kocka alakot választottam, amit kés lapjával alakítottam ki.
A csokoládékat az olajjal gőz felett megolvasztjuk, és bevonjuk vele a bonbonokat.
Ha megszilárdult a csoki, cukormázzal díszítjük. Ehhez elkeverjük a porcukrot és annyi citromlevet, hogy sűrű, de folyékony masszát kapjunk. Zacskóba töltjük, aminek a sarkán pici lyukat vágunk, és tetszőleges mintákat rajzolunk a bonbonokra.


13 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Csak ámulok és bámulok . És rettenetesen irigykedem !

Praliné Zsuzsi írta...

Citromhab! Ezek meseszépek lettek!!!! Én nagy rosékedvelő vagyok, így azt választanám :)

Citromhab írta...

Köszönöm, kedvesek vagytok!

A rosé hozzám is közel áll, de most a bonbonok közül a sárgabarackos lett a legfinomabb:-)).

Gesztenye receptjei írta...

Citromhab!

Ez fantasztikus!
Le a kalappal előtted, nem semmi termés :-))

Citromhab írta...

Gesztenye, köszönöm:-)).

ani írta...

jajjj de szépek,én nem vagyok ilyen ügyi,nincs hozzá türelmem.

Citromhab írta...

Ani, köszönöm. Csak elkezdeni nehéz, aztán rájössz, hogy nem is olyan ördöngősség:-))

Ottis írta...

Ezek csodaszépek!

Citromhab írta...

Ottis, köszönöm!

Anazar írta...

Helyesek! És a mézesek is azok, nagyon.

Citromhab írta...

Anazar, köszönöm!

Nelli írta...

Te egy művész vagy Citromhab!Annyira szabályosak a bonbonokon a minták, a bolti bonbonok a közelébe nem érnek a Tiednek!:-)

Citromhab írta...

Nelli, nagyon aranyos vagy:-)
Nem vagyok művész, csak szeretek ilyesmivel bíbelődni:-)