2013. december 10.

Citromkrém - Lemon curd




Martha Stewart receptje alapján készült selymesen lágy citromkrém, elsősorban aprósütemények töltésére vagy csak úgy önállóan fogyasztva.

Hozzávalók

3 tojássárgája
1/2 citrom reszelt héja
60 ml frissen facsart citromlé
120 g cukor
20 g étkezési keményítő
50 g vaj

A tojássárgákat, a citromhéjat, a citromlevet, a cukrot és a keményítőt lábosba mérjük.
Lassú tűzön, folyamatosan kevergetve felforrósítjuk annyira, hogy besűrűsödjön, de ne forraljuk fel.
A tűzről levéve beledolgozzuk a vajat, sűrű szövésű szitán áttörjük és jól behűtjük.

Lehetőleg minél érettebb citromot használjunk ehhez a krémhez. A lágyabb citrusos ízek kedvelői a citromot naranccsal helyettesíthetik.

13 megjegyzés:

Katalin írta...

nagyon hálás vagyok, jómúltkorában a vajas verziójába szerettem bele, de ezt is ki kell próbálnom

Katalin írta...

süketelek itt, ebben is van vaj, lehet ez az a recept, csak elfelejtettem? de az ízét nem, az mennyei:)))))))))))))

Krizzta írta...

a vajat lehet mondjuk kókuszzsírral helyettesíteni? tejfehérje allergia miatt kérdem...
Hűtőben áll el, meddig?

Citromhab írta...

Igen, lehet helyettesíteni. Hűtőben 1-2 hétig simán eláll.

Daffodil írta...

Miért kell átszűrni a krémet?

Citromhab írta...

Igazából nem kellene, de a tojás szétválasztásakor óhatatlanul kerül bele pici fehérje is, ami a főzés során kicsapódik. Én szeretem ezt kiszűrni belőle, de ez teljesen ízlés dolga.

Daffodil írta...

Értem, köszönöm a választ :)

Dren585 írta...

Kedves Citromhab! Vajon mélyhűthető-e ez a krém? Vagy biztosan eláll két hétig? Tegnap kaptam végre bio citromot és ezt szeretnék belőle csinálni, de ekkora mennyiséget (3x-os lesz, mint a receptben szereplő) nem tudok felhasználni egyszerre.

Citromhab írta...

A fagyasztást még nem próbáltam, félő, hogy a tojjássárgák miatt kiolvasztás után megváltozhat a krém állaga. A hűtéssel kapcsolatban egy hetet biztosan mernék mondani. Az is lehet egy megoldás, hogy pl. két részletben készíted el, egy adagot most és egyet egy héttel később. A citrom biztosan kibír egy hét tárolást, sokkal inkább, mint a belőle készült krém.

Kriszta írta...

Ez hihetetlenül ízletes! Kipróbáltam még pici tejszínt is hozzáadva, úgy egy sokkal lágyabb ízvilágú krém lett belőle.

Edit írta...

Kedves Citromhab!
Ez a krém mennyiségre (ml) kb. mennyi? Ha felvert tejszínnel vagy egy pudingos vajas krémmel lazítanám megállná a helyét tortában is? nem lenne túl lágy? Köszönöm előre is válaszod!

Citromhab írta...

Kedves Edit,
Nagyjából 2 dl az elkészült krém mennyisége. Szerintem, nem alkalmas tortakrémként, még habbal dúsítva sem, mert ahhoz túl lágy.

Unknown írta...

Minden receptek nagyon klassz!!!