2013. július 11.

Levendulás keksz




Omlós keksz vaníliával és levendulával.

Hozzávalók

30 dkg liszt
20 dkg hideg vaj
15 dkg porcukor
1 tojás
2 evőkanál vaníliakivonat
1 púpozott evőkanál levendulavirág
½ kávéskanál só

A hozzávalókat gyorsan összegyúrjuk, majd egy órán át hűtőben pihentetjük.
Lisztezett munkafelületen kétfelé osztjuk a tésztát, és két hengert formázunk. Éles késsel vagy cérna segítségével felszeleteljük a tésztahengereket úgy, hogy egyenként fél cm vastagságú korongokat kapjunk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk a kekszeket és 180 fokra melegített sütőben 8-10 perc alatt megsütjük.

19 megjegyzés:

Czaki írta...

Ez csodaszép! Gondolom finom is. Mindenképpen el fogom készíteni.

Pici Cica írta...

Gyönyörű :))
Dominál benne a levendula?? :)
Ha tudnám hol kapni szárított levendulát én is kipróbálnám biztosan, mert annyira hívogat :))

Citromhab írta...

Czaki, köszönöm!

Cica, köszönöm:-) Nem dominál benne a levendula, inkább csak kellemesen fűszeres és illatos lesz tőle.
Sok helyen még virágzik a levendula, egy kanálnyit lehet, hogy tudsz még gyűjteni:-)

Hajnal Borsi írta...

Kedves Citromhab!
A barátnőm szülinapjára néztem ki ezt a kekszet, mivel levendula-mániás :)
Lenne egy kérdésem a recepttel kapcsolatban : a vaj az jelen esetben "Rama" margarint vagy "tea"vajat jelent? (Bocs, ha hülye a kérdés, de sokszor belefutok, h a vaj az sokaknál a margarin, illetve nem tudom h van e különbség a végeredményben de mivel ajándék lesz, nem szeretném elrontani.)
Előre is köszi a választ. :)

Citromhab írta...

Kedves Borsi!

A vaj jelen esetben vajat jelent:-)
A vaj helyettesíthető margarinnal, ha bármilyen oknál fogva nem használhatod az előbbit, de ízben biztosan nem lesz ugyanaz.

Buba írta...

Kedves Citromhab épp a sütőben az utolsó adag, minden okés lett de nekem kevés a 10 perc 170 fokon. Ha erősebbre veszem akkor nem marad szép sárga hanem "pirja " lesz. nem tudod miért? Úgy hogy most lett egy pár darab nopozott és a többi is inkább nem szép sárga, hanem piszkos sárga színű! most mondd meg miért. Amúgy nekem nagyon jól érződik a levendula is, , eszembe jutott a vaniia aroma barnás volt. /eredeti/Van fehér aroma is? Hol? üdv aranykata

Citromhab írta...

Buba, a barna színű aroma okozhatja a sötétebb színt, én is jártam már így. Van fehér színű aroma is, szerintem bárhol kapható.
A sütés minden sütőnél más és más, nálam ezen a hőfokon sült, ennyi ideig, de ezt elsősorban csak támpontként szoktam megadni. A fotón látod, hogy az alja nekem is megpirult kicsit, ez nem baj. Vedd ki nyugodtan, ha kezd színesedni az alja, ekkor már megsült, bár a vaj mennyisége miatt úgy tűnhet, hogy a közepe még sületlen, de mire kihűlnek a kekszek, teljesen rendben lesz.

Mani cifra írta...

Valaki nem tudja, hogy a filteres levendula teavirággal
elkészithető?

Citromhab írta...

Ezt a kérdést nem egészen értem...pl. mi az a teavirág?

Mani cifra írta...

Ugy értettem, van a teafilter amiben levendulavirág van, teának.Ezt szerettem volna megkérdezni, hogy ez használható-e, merthát honnan vegyek én levendulavirágot?

Citromhab írta...

Sajnos, ezt nem tudom megmondani, mert még nem használtam filteres levendulateát. Ha nincs túl finomra összetörve, akkor szerintem használható.

Mani cifra írta...

Köszönöm szépen a választ, én is igy gondoltam.
Egyébként duplán,triplán i köszönöm mert még soha nem kaptam választ egy blogírótól sem csak tőled!
:-)

Citromhab írta...

Mani, én mindenkinek minden kérdésére válaszolok. Szívesen segítek, ha tudok, és előfordul, hogy magam is tanulok a kérdésekből:-)

Phoebe80 írta...

Kedves Citromhab! Vajon lehet ezt a sutit tonkoly vagy zablisztbol is kesziteni? Hetvegen kiprobalnam. Koszi :)

Citromhab írta...

Phoebe, szerintem igen:-)

Gabriella Szabó írta...

Szia Citromhab! Elkészítettem én is. Szuper lett! :D

Buba írta...

Mindemkinek. Gyógynövényboltban kapható barna zacskós levendulavirág.Azért írom, hogy barna zacskós, mert többfélét próbáltam az a legjobb. Kapható még a bükkszentkereszti Szabó Gyuri bácsinál is levendula. Boltja Miskolcon az Újgyőri főtérnél van. Mindkét helyen elég drága!. Én /mivel ezek bimbók/, a tenyerem közt még jól összemorzsoltam! Ennyit tudok segíteni! Sziasztok Buba

Bogyó74 írta...

Kicsit tartottam a levendula használatától sütéshez, de nagyon kellemesen csalódtam. Ma sütöttem egy adag kekszet és nekem nagyon ízlik. És nagyon finom utóíz marad a szájban utána.

Citromhab írta...

Örülök, hogy ízlett:-)
Esetleg ezt a másik változatot is kipróbálhatod, nekünk ez még jobban bejött:-)
http://citromhab.blogspot.hu/2016/06/citromos-levendulas-keksz.html